Erkek Tipi Saç Dökülmesi

Erkek tipi saç dökülmesi olarak da bilinen ancak her iki cinsiyet için de geçerli bir durumdur. Genetik yapıya ve androjenlere bağlı olarak saçların dökülmesi durumudur. 20’li, 30’lu yaşlar arasında görülen sert saç tellerinin azalması ve güç kaybetmesi, sonucu dökülme olan bir hastalık. Erkeklerde şakaklardan başlayarak geriye doğru dökülmenin yaşandığı görülmüştür.

Kadınlarda ise daha içeride saç tellerinin incelmeye ve azalmaya başladığını söyleyebiliriz. Erkeklerde ön saç çizgisi normali kaybolup yenisi daha geriden şekillenirken kadınlarda çok nadir olarak ön saç çizgisi değişmeden yalnızca ön kısımdan dökülmeler yaşanabilir. Günümüzde saç dökülmesi çok yaygın olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu noktada birçok yöntem geliştirilmiştir. Ayrıca saç bakımı ve bu tip rahatsızlıklarda ülkemiz turistler tarafından özellikle tercih edilmektedir.

Neden Olan Şeyler ve Görülme Sıklığı

Genetik olması yanında androjenlere de bağlı olduğundan nedenleri var olan geni aktifleştiren veya androjenlere etkileyen şeylerdir. Öncelikle bahsedilen hastalık genetik yollarla aktarılıyor. Ayrıca aktarılırken X kromozomu taşıyıcı kromozom oluyor. Bu yüzden hem erkekte hem de kadında çıkma ihtimali oluyor. Hatta anne babanın erkek tipi saç dökülmesi hastalığına sebep olan genin genotipi bilindiğinde bu hastalığın hangi çocuklarda çıkabileceği hesaplanabilir hale geliyor.

Görülme sıklığı açısından baktığımızda elbette genetik faktörler ile bunu açıklayabilsek de yalnızca genetik olaylara bağlı olmadığından çevresel faktörlerden dolayı erkek tipi saç dökülmesi ile karşı karşıya kalabilir. Ya da geninde var olan bu hastalığı yine çevresel faktörler nedeniyle ortaya çıkarmamış olabilir.

Tedavi Yöntemleri

Hastalığın geldiği boyuta göre değişen tedavi şekilleri genelde uzun vadede işe yarıyor. Hastanın cinsiyeti, yaşadığı iklim veya genetik bir şekilde mi hasta yoksa çevresel faktörler ile mi hasta? Bunlara bakılarak hastaya uygun tedaviler uzmanlar tarafından seçiliyor ve uygulanıyor. İlaçla tedavinin yanında cerrahi işlemlerle de tedavi edilebiliyor.

İlerlemiş seviyede olan hastalara cerrahi tedavi uygulanıyor. Bu daha kesin olabilecek bir tedavi yöntemi işin aslında. Prp, platelet rich plazma olarak da bilinen Türkçesi trombositce zengin kan plazma kısmıdır. Ayrıca mezoterapi ve saç ekimi tedavi yöntemleri ile de bu hastalığın evrelerinde kullanılan yöntemlerdir.

Soru sor

Name
Comment

Bize Yazın

Bilgi ve Sorularınız için bize ulaşın

Bize Yazın

Bilgi ve Sorularınız için bize ulaşın

Ataköy Towers Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme E-5 Yanyol Cad. No: 20 B Blok K:6 D:83-84 34212 - Bakırköy / İstanbul

Trioklinik © 2019 Tüm Hakları Saklıdır.

Tasarım & Yazılım PETA DİJİTAL