Çenedeki Şekil Bozuklukları Nelerdir?

Yüzün daha estetik ve daha şık görünmesi için çene güzelliği son derece önemli bir husustur. İnsanların yüzüyle uyumlu olan bir çene şekli, orantılı görünüm ve güçlü çene çizgisi yüzün genel görüntüsünü dengeli hale getirmesi açısından önemlidir. Çenede görülen şekil bozukluklarından başlıcaları; çene altında meydana gelen sarkmalar, çene hattı çizgisinin belirgin olmaması ve çene büyüklüğüdür.

Bu nedenlerden ötürü çene dolgusu yaptırmak iyi bir seçenek olarak karşımıza çıkmaktadır. Hastalar, büyük çeneden, büyük gıdıdan, zayıf çeneden ya da yüzüyle uyum sağlamayan boyun şeklinden şikâyetçi olabilmektedir. Bunların dışında daha hafif şikâyetleri olan hastalarda vardır. Bu tedaviyle hastalar daha güzel ve daha estetik bir yüz görünümüne kavuşurlar.

Çene Dolgusu İşlemi Nasıl Yapılmaktadır

Genellikle dolgu enjeksiyonları yüz kısmında bulunan cilt kırışıklarının giderilmesinde kullanılmaktadır. Yüzde var olan çukurların doldurulması işleminde de kullanılan cerrahi müdahaledir. Öte yandan yüzdeki hacim azlığının giderilmesi noktasında da bu işlem yapılır. Enjekte derinin altına yapılır ve dolgu enjeksiyonu bu alanı doldurarak yükselmesini sağlar.

Hastalar bu işlemden sonra istedikleri yüz güzelliğine kavuşurlar. Son zamanlarda trend haline gelen V biçimindeki yüz görüntüsüne bu operasyondan sonra ulaşabilirler. Çene dolgusu işleminin ardından kişiler daha estetik bir yüze kavuşurlar. Operasyonun ağrısız ve sancısız olması da bu işlemin en büyük avantajları arasındadır.

Çene Dolgusunun Etkisi

Çene dolgu işlemleri medikal estetik uzmanı, dermatolog, estetik cerrah tarafından uygulanmaktadır. Eğer operasyon yağ enjeksiyonuyla yapılacak ise bir plastik cerrah tarafından da yapılabilir. Operasyonu mutlaka bir uzman doktor yapmalıdır. Operasyonun tamamı en fazla 2 saat sürmektedir. Ancak operasyonlar genellikle 1 saat içerisinde tamamlanmaktadır. Büyük bir ameliyat olmadığı için pek çok insan bu işlemi rahatlıkla tercih etmektedir.

Eğer çene dolgusu işlemi hyaluronik asit ile yapıldığı durumda etkisi 6 ila 12 ay arasında sürmektedir. Hastanın kendi yağından temin edilen dolgu ile yapılmış ise 2-3 yıl, kök hücre desteği alarak yapıldıysa da 5 sene etkisi sürmektedir. Operasyonun ardından şişlik meydana gelebilmektedir. Bu durumu krem ya da buz tedavisiyle çözmek mümkündür.

Soru sor

Name