Burun Estetiği Hangi Durumlarda Yapılmamalıdır? Bu uyarılara Dikkat

Burun yüzün tamamlayıcısı ve yüzü güzel gösteren en önemli ayrıntıdır. Burun ameliyatı insanlar tarafından sağlık için olduğu kadar, estetik amaçlı olarak da tercih edilmektedir. Estetik anlamında teknolojinin sunduğu son yeniliklerden faydalanmak isteyenlerin sayısı epey artmaktadır.

Bu sebeple burun estetiği günümüzde son derece popüler olan bir ameliyat türü haline gelmiştir. Ancak burun estetiği ameliyatlarının gerçekleştirilmesinde bazı durumlar sakıncalı olabilmektedir.

Burun Estetiği Öncesi Kişinin Tıbbi Kimliğinin Araştırılması

Burun ameliyatı öncesi ameliyat olacak kişideki kronik rahatsızlıklar öncelikli olmak üzere devamında o an ki sağlık durumu muhakkak incelenmelidir. Ameliyat olacak kişi grip, soğuk algınlığı ya da başka bir hastalık geçirmiş ise, bu rahatsızlıklar operasyona engel oluşturur.

Eğer ameliyat edilecek kişide aktif bir sinizüt hastalığı varsa bu durumda öncelikle hastalığın tedavi edilmesi son derece önemlidir. Sinizüt hastalığı tedavi olmaz ise bu kronikleşir, bu durum ise ameliyatın gidişatını etkileyeceği gibi ameliyat sonrası burun içi komplikasyonlara da neden olabilmektedir.

Öte yandan hastanın tıbbi kimliğinde yazan ilaçlar son derece önemlidir. Kullanılan ilaçlar anesteziyi etkileyebileceğinden, ameliyat sırasında bir takım sorunlarla karşı karşıya kalınabilir. Kan sulandırıcı tarzı olan ilaçlar ise kanamayı artırabilmesi ihtimaline karşın, ameliyattan bir hafta önce kesilmelidir.

Kişinin tıbbi kimliğinde olan ameliyatlar incelenmeli ve burun estetiğine sorun teşkil edecek bir ameliyat olup olmadığı mutlaka araştırılmalıdır.

Burun Estetiği Öncesi Kişinin Yaşı

Rinoplasti öncesi kişinin sağlık durumunun yanı sıra yaşı da çok önemli bir unsurdur.. Eğer burun ameliyatı olacak kişi 18 yaşından küçük ise bu ameliyatlar kesinlikle önerilmemektedir. Çünkü 18 yaş altındaki çocukların gelişme döneminin içinde olan burun yapılarına bir müdahale yapılırsa burnun büyüme merkezleri olumsuz etkilenebilmekte ve burnun tekrar şekil değiştirmesi, bozulması ihtimalleri ortaya çıkmaktadır.

Bu nedenle, fiziksel gelişimini tamamlamamış 18 yaş altı çocukların bu tür ameliyatları olması büyük risk taşımaktadır. Herhangi bir sağlık sorunu nedeniyle yapılması gereken burun operasyonlarının, gelişimleri tamamlanana kadar ilaç ve sprey ile desteklenmesi, daha sonra operasyonun yapılması daha uygun olarak görülmektedir.