Botoks Hangi Durumlarda Kullanılır?

Botoks nedir? Derseniz Amerikan Gıda ve İlaç yönetimi Kurumunun 2002 yılında onaylamasıyla tıpta çok fazla yerde kendine uygulama alanı bulan clostridium botulinum isimli bir bakteri yardımıyla sentezlenen bir proteindir. Etkileri geçici olan bu protein uygulandığı sinirler üzerinden geçen iletimi keserek o bölgedeki kasların gergin ve hareketsiz olmasını sağlamaktadır. Buda tıpta kas problemi sonucu gelişen hastalıkların tedavisine imkân verir. Pek çok insanın estetik problemi botox ile çözülebilmiştir.

Hamile hanımlar hariç 18 yaşından büyük herkese uygulanabilmektedir. Başlıca kullanıldığı alan çene botoks gibi estetik problemlerdir. Ama onun dışında çeşitli hastalıkların tedavisinde de kullanılmaktadır. Kullanıldığı hastalarda çoğunlukla bir yan etki göstermemiştir. Gösterdiği yan etkiler ise genelde uygulayan botoks uygulayan kişilerin anatomik bilgisizliği sonucunda oluşmuştur. Uygulama hatası haricinde en fazla alerjen etkilere yol açmaktadır.

Botoks Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır

Botoks’un başlıca kullanım alanı estetik cerrahidir. Yaşlanma sonucu oluşan kırışıklıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Hafif kırışıklıklarda başarılı sonuçlar vermesine rağmen derin kırışıklıklarda dolgu ürünleriyle birlikte kullanılması şarttır. Çünkü derin kırışıklıklarda yeterli etkiyi gösterememektedir. Estetik cerrahi haricinde ise aşırı terleyen kişilerin ter bezlerini durdurarak kişilerin yaşam konforunu artırma konusunda da kullanılmaktadır. Saç botoks ile saç dökülmelerinin de önüne geçebilirsiniz.

Şaşılık gibi kas bozukluğu sonucu oluşan hastalıkların tedavisinde de başarılı sonuçlar vermiştir. Göz kasları botoks ile düzeltilerek gözlerin normal yerlerine gelmesi sağlanmıştır. Yine bir kas hastalığı olan spastik kas hastalığında da problemli olan kasları hizaya sokabilmek için botoks tedavisinden yararlanılmaktadır. Kendine her geçen gün farklı bir hastalık tedavisinde yer bulan botoks daha çok konuşulacak gibi durmaktadır.

Botoks Nasıl Uygulanmaktadır

Botoks fiyatları oldukça pahalıdır. Botoks uygulamasını yaptırmadan önce istenmeyen yan etkilerle uğraşmamak adına size bu tedaviyi yapacak kişileri iyi araştırmanızı öneririz. Çünkü botoks uygulaması sinir gibi hassas bir yapının işleyişine etki etmektedir. Bu koşula dikkat ettiğiniz sürece botoks uygulamasının bir zararını görme ihtimaliniz oldukça azdır. Botoks 6 ay gibi süreler içinde tekrar edilmesi gereken etkileri zamanla geçen gibi bir uygulamadır. Prp gibi değildir.

Botoks yapılacak olan bölge bir acı duymamanız için önceden lokal olarak bölgeyi uyuşturacak kremlerle ovulmaktadır. Mesela dudak botoks sırasında dudaklar hassas olduğu için acı olabilmektedir. Daha sonra bölgede uygulama yapılacak olan noktalar işaretlenir. Ve ince uçlu iğnelerle belirli dozajlarda botoks serumu cilde uygulanır. En doğru sonuç uygulamadan sonra iki hafta içinde görülmektedir. Botoks öncesi ve sonrası arasında ilk etapta bir değişiklik göremeyebilirsiniz. Botoks ile kas kaynaklı sorunlarınıza ve cilt problemlerinize çare bulabilirsiniz.

Soru sor

Name
Comment

Bize Yazın

Bilgi ve Sorularınız için bize ulaşın

Bize Yazın

Bilgi ve Sorularınız için bize ulaşın

Ataköy Towers Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme E-5 Yanyol Cad. No: 20 B Blok K:6 D:83-84 34212 - Bakırköy / İstanbul

Trioklinik © 2019 Tüm Hakları Saklıdır.

Tasarım & Yazılım PETA DİJİTAL